Over ons

27 maart 2018

Over ons

Eva Kuipers

Eva Kuipers

UX Design & huisstijl

Jon-Joost Cornelissens

Strategie & webdesign

Profiel

Ontwerp • Creatief • Volleybal • Interieur • Winkelen • Socializen • Sushi • Strand • Zon • Online • Reizen • Tennis

Profiel

Voetbal • Ondernemen • Internet • Films & Series • Vrienden • Zon • Economie • Wielrennen • Muziek • Tennis • Strand

Creatief en nieuwsgierig...

...zijn twee woorden die een stevig fundament legden om haar studie te kunnen afronden. Eva studeerde Communicatie & Multimedia Design aan De Haagse Hogeschool en deed haar afstudeerstage, als UX Designer, op de Online afdeling van PostNL. Creatief en nieuwsgierig, zo zou je een UX Designer in extreem korte bewoordingen misschien wel passend kunnen omschrijven.

Veel van wat Eva graag in haar dagelijkse leven doet, heeft eigenlijk wel met creativiteit te maken. "Ik vind het leuk om positieve belevingen te scheppen. Uiteenlopend van een etentje met vriendinnen tot aan online ervaringen. Ook kijk ik graag naar ervaringen die door anderen worden ontwikkeld. Daar doe ik inspiratie door op voor ervaringen die ik daarna zelf wil creëren."

Visual Design, Grafisch Design, online marketing, programmeren, communicatie en User Experience Design zijn vakgebieden die in Eva's studie aan bod kwamen. "Je krijgt dan van al deze onderdelen kennis mee, maar ik merkte dat mijn grootste passie ligt bij User Experience Design."

UX Design, voor veel mensen een nieuwe term, maar Eva omschrijft dat op de volgende simpele wijze: "Denk bijvoorbeeld aan een app of website die jij heel erg fijn vindt – bijvoorbeeld omdat het makkelijk in gebruik is of omdat de content perfect is. Daarnaast zijn er ook apps of websites waar het gebruik ervan jou irriteert. Eigenlijk zijn dit dus de positieve en negatieve ervaringen. Mijn taak als User Experience Designer is hoofdzakelijk om jou een fijn en blij gevoel te geven en irritaties te vermijden."

Eva merkte dat ze een studie nodig had waarin ze haar creativiteit kwijt kon. "Het fijne is dat het omzetten van een probleem, naar ideeën en een ontwerp, een erg creatief proces is." Hier kan Eva haar ei volledig in kwijt. Het is daarnaast ook een constant iteratief proces, maar niet helemaal zonder gevaar. "Ik moet soms uitkijken mijzelf hier niet te veel in te verliezen, haha."

De passie voor UX Design zat al langer in Eva en sinds zij dit daadwerkelijk studeerde komt deze gedachtegang tot haar recht. "De manier van denken had ik altijd al, maar ik kon het nooit goed onder woorden brengen waar het nou precies in zat. Waarom ik bepaalde ervaringen of een website wel of niet fijn vond. Sinds mijn studie kan ik dat nu beter onderbouwen en gelukkig nu ook verbeteren!"

Verder is Eva erg nieuwsgierig van aard. "Ik denk dat ik mij mede daarom zo graag bezighoud met de interactie tussen mensen en beeldschermen. Daarvoor moet ik namelijk eerst hun behoeftes, gedachten en hun huidige gevoel of ervaring achterhalen, voordat ik dit kan vertalen naar een ontwerp waar zij blijer van worden."

Sport en ondernemen...

...zijn twee woorden die treffend bij Jon-Joost passen. Van kinds af aan houdt hij zich al intensief bezig met sport en ondernemen. Het was voor hem dan ook geen lastige keuze om, na zijn middelbare school, voor de studie Economie & Bedrijfseconomie te kiezen. Tegelijkertijd kon hij sportief al ruimschoots zijn ei kwijt, aangezien hij (vanaf z'n 13e jaar) zes jaar in de jeugdopleiding van Feyenoord actief was.

"Mijn eerste herinnering aan jeugdig ondernemen is het opzetten van een limonadekraam in onze straat. Als 6-jarige verkochten we limonade aan mensen die voorbij liepen of fietsten. Uiteraard stelden we ons strategisch op aan het kruispunt in de wijk."

Voor een andere activiteit werd Jon-Joost, rond dezelfde leeftijd, geïnspireerd tijdens een vakantie op Vlieland. "Ik maakte daar voor het eerst kennis met het fenomeen pissebeddenrace. Zodra ik thuiskwam heb ik de ronde arena - waar de pissebedden in los werden gelaten om vervolgens een uitgang te vinden - nagebouwd." Op de eerstvolgende Koninginnedag konden mensen, op de rommelmarkt in Leiden, geld inzetten op een van de uitgangen. Een spel wat zeer in de smaak viel!

Het tekent de ondernemersgeest van Jon-Joost. "Ik geloof dat de holistische aanpak van Jon & Eve webdesign een gat in de markt kan opvullen. Een alomvattende aanpak van een gemixt team met zakelijke, grafische en conversie maximaliserende kwaliteiten!"

Voetbal was een andere grote passie. "Als het mooi weer was, was ik eigenlijk altijd buiten met een bal te vinden. Ook mijn droom was om profvoetballer te worden. Toen ik op 12-jarige leeftijd gescout werd door Feyenoord hoefde ik natuurlijk niet lang na te denken."

Zes jaar lang stond vrijwel alles in het teken van voetbal. Zes dagen in de week werd van Leiden naar Rotterdam gereisd voor zowel school als voetbal. "Die tijd kan ik als zeer intensief, maar ook leerzaam beschouwen. Het kende zowel hoogte- als dieptepunten. Ik heb prachtige internationale toernooien gespeeld en met het Nederlands elftal interlands gespeeld. Echter was ik ook vaak geblesseerd, wat ik dan maar moeilijk kon verkroppen."

Eve over Jon

Ondernemend • Evenwichtig • Zelflerend • Strategisch

Jon over Eve

Sociaal • Enthousiast • Creatief • Inlevend

Jons ondernemersgeest...

...heeft veel voor de realisatie van Jon & Eve webdesign betekend. Jon-Joost komt vaak met ideeën en ziet dan waar kansen kunnen liggen om op in te spelen. De bundeling van krachten met Eva was daar een van. Hieruit is dus Jon & Eve webdesign ontstaan, waar beiden erg trots op zijn!

Jon-Joost was al langer bezig met het ontwikkelen van websites. "Hij dacht dat ik met mijn kennis daar een mooie toevoeging op zou kunnen zijn. Ik weet dat Jon, als die een plan of visie heeft, assertief kan zijn, dus ik had er veel vertrouwen in dat we het ook daadwerkelijk zouden kunnen realiseren. Hij weet dit dan mooi te vertalen naar een groter plaatje. Ook als dingen even wat minder lopen of tegenzitten blijft hij positief en het vertrouwen houden in de plannen die we dan hebben opgemaakt."

"Als Jon ergens in geïnteresseerd is, waar hij dan nog niet zo veel kennis van heeft of niet zo goed in is, dan gaat hij op zijn eigen manier te werk om hier zo veel mogelijk over te weten te krijgen. Zo heeft hij bijvoorbeeld zichzelf leren programmeren en andere dingen in het online wereldje. Ik vind dat erg leuk om te zien."

Toch heeft dit bij hem ook nog wel eens een keerzijde. "Jon kan daarbij soms ietwat te hard van stapel lopen. Als iets nog niet af is of er is een probleem, dan gaat hij net zo lang door tot het gelukt is om dit op te lossen. Aan de ene kant een goede eigenschap, maar anderzijds mag je in zo'n situatie best ook even een lunchpauze houden, haha."

Eva's creativiteit...

...is absoluut onmisbaar voor Jon & Eve. Eva weet voor veel problemen en zaken creatieve oplossingen te vinden. Haar creativiteit komt zowel tot uiting in grafische aspecten als in de toepassing van UX Design. Eva weet altijd de optimale balans te vinden tussen het leveren van informatie en het behoud van overzicht. Haar vakgebied is haar dan ook op het lijf geschreven!

"Soms wil ik nog wel eens doorschieten in bepaalde ideeën en dan is Eva altijd de eerste die op de rem trapt", bekent Jon-Joost. "De meeste logo's en ontwerpen zijn juist de schoonheid zelve en makkelijk te interpreteren vanwege de eenvoud. Ik kan hier nog wel eens aan voorbij gaan, door allerlei diepliggende gedachten te willen combineren met verschillende elementen. Het lijkt wel of Eva een soort ingebouwd mechanisme heeft, waarbij elk idee of ontwerp getoetst wordt aan een User Experience test, haha."

"Ik vind het ook mooi hoe structureel en geordend Eva te werk gaat", spreekt Jon-Joost z'n bewondering uit. "Minutieuze precisie en systematische ordelijkheid. Kunst wil ik het niet noemen, maar kunstig des te meer." Hij verwondert zich - als bovenal theoretisch geschoolde - meer dan eens over de effectieve toepasbaarheid van praktische tussenstappen of voorbereidend werk, wat Eva onderneemt. "Ze weet theoretische concepten erg doeltreffend te vertalen naar de praktijk."

Naast haar creatieve kracht is Eva ook heel sociaal, enthousiast en inlevend. "Dit werkt zeer aanstekelijk en onze klanten zullen hier zeker van profiteren. Zonder een hoog gehalte van inleving, is het lastig om een optimaal product aan een klant te leveren. Vanwege haar sterke communicatieve en sociale vaardigheden weet Eva snel een band te creëren, wat tot uiting komt in een sterk product." Maar vergis je niet; Eva zal niet nalaten om duidelijk te maken als een bepaald idee of concept niet goed te implementeren valt of aangepast dient te worden!

Toekomst

UX Design • Creatief • Reizen

Toekomst

Jon & Eve • Ondernemen • Voetbal

UX Design...

...blijft Eva's favoriete vakgebied. Eerder in haar studie deed zij al een meeloopstage bij KPN als UX Designer op de Online afdeling. Eva wil zich hier graag verder in specialiseren en werkt nu als Junior UX Designer bij het ontwerpbureau Essense! Van dit soort grote bedrijven, die UX Design hoog in het vaandel hebben staan, gaat haar hart absoluut sneller kloppen!

Eva's stage bij KPN werd met succes afgerond en ook haar afstudeerstage liep op rolletjes. "Die constateringen hebben een grote rol gespeeld voor mij en zijn een bevestiging dat dit echt mijn passie is. Ik ben blij mijn vaardigheden nu bij Essense Service Design in de praktijk te kunnen brengen en blijf mij graag hierin ontwikkelen!"

Eva heeft het nu dan ook erg naar haar zin. "De kennis over UX Design is in dit soort grote bedrijven al erg hoog en het is leuk om op een dergelijk niveau er mee bezig te kunnen zijn. Uiteraard blijf ik het ook leuk vinden om mijn kennis toe te kunnen blijven passen bij Jon & Eve!"

Als Eva haar favoriete bedrijf, qua inpassing van User Experience, moet aanwijzen denkt ze gelijk aan de Albert Heijn. "Het begint al dat ik bij binnenkomst de mogelijkheid heb om een receptenboekje te pakken, wat ik kan gebruiken om mijn avondeten te bepalen. Verder merk ik dat de AH heel erg met mij meedenkt op het gebied van schapindeling en de wijze waarop zij nieuwe producten introduceren. " 

"Daarnaast hebben zij handige functies op hun app, zoals het uitstippelen van de snelste boodschappenroute. Op die manier leveren zij nog talloze ervaringen die een erg geslaagde implementatie van een UX Design opleveren." Een voorbeeld voor velen dus en boodschappen doen is voor haar dus verre van een vervelende bezigheid.

Tot slot houdt Eva erg van reizen. "Ik ga graag naar diverse internationale hotspots en kan genieten van verschillende culturen met creatieve vibes." Haar nieuwsgierigheid trekt haar graag naar originele omgevingen. "Ik hou van verrassingen en daarom kom ik graag op nieuwe plekken. In die zin ben ik ook erg benieuwd waar ons avontuur met Jon & Eve ons gaat brengen!"

Ondernemen...

...blijft Jon-Joost graag doen. Het autonome en grenzeloze karakter ervan spreekt hem erg aan. Met het opzetten van Jon & Eve webdesign is een al langer gepland concept daadwerkelijk vormgegeven. Daarnaast is hij gestart als Finance trainee bij Yacht. Verder zal hij altijd veel passie en aandacht blijven houden voor voetbal.

"Ik hoop nog lang door te kunnen gaan met Jon & Eve webdesign. Eva en ik kunnen in dit bedrijf vaardigheden etaleren die wij leuk vinden en waar we goed in zijn. Ik denk dat in het bundelen van onze eigenschappen, karakters en vaardigheden de kracht van dit bedrijf zit. Wij vullen elkaar aan en op die wijze zijn wij er voor onze klant!"

Naast Jon & Eve webdesign heeft Jon-Joost meer projecten op de planning staan. "Wat dat gaat brengen en hoe dat precies tot uiting komt is nog niet concreet te zeggen ;)"

De verwachting is echter dat vertrouwen en overtuiging voor resultaat zullen zorgen. "Mijn motto is: waar een wil is een weg. Ik ben ervan overtuigd dat in veel gevallen je kan bereiken wat je echt wil. Soms moet je echter even de tijd nemen om de juiste creativiteit en inspiratie te vinden. Maar als ik eenmaal in een hyperfocus zit kan het snel gaan, haha."

Hoewel een professionele voetballoopbaan helaas niet in het verschiet bleek te liggen, is Jon-Joost nog steeds druk en actief met voetbal. "In 2016 hebben we met vrienden een voetbalteam opgericht bij Van Nispen in De Zilk. Bij deze zondagclub spelen wij op zaterdag in een 1e team in de standaardklasse. In ons eerste jaar werden wij direct kampioen en momenteel doen wij mee om promotie naar de 2e klasse. Ik heb na het blessureleed bij Feyenoord en daarna vv Noordwijk, hier gelukkig weer helemaal het plezier teruggevonden."

Naast het voetballen wordt ook op een andere manier een steentje bijgedragen aan Van Nispen Zat. 1. "Met Jon & Eve webdesign verzorgen wij voor de Facebookpagina de visuals en daarnaast bewerken we eventuele filmbeelden van wedstrijden. Verder houden wij de website van het team bij. Ik vind het leuk om met het team bezig te zijn en we hebben veel volgers via het internet. Dat is uiteraard een mooie constatering!"

Eva Kuipers

Eva Kuipers

UX Design & huisstijl

Profiel

Ontwerp • Creatief • Volleybal • Interieur • Winkelen • Socializen • Sushi • Strand • Zon • Online • Reizen • Tennis

Creatief en nieuwsgierig...

...zijn twee woorden die een stevig fundament legden om haar studie te kunnen afronden. Eva studeerde Communicatie & Multimedia Design aan De Haagse Hogeschool en deed haar afstudeerstage, als UX Designer, op de Online afdeling van PostNL. Creatief en nieuwsgierig, zo zou je een UX Designer in extreem korte bewoordingen misschien wel passend kunnen omschrijven.

Veel van wat Eva graag in haar dagelijkse leven doet, heeft eigenlijk wel met creativiteit te maken. "Ik vind het leuk om positieve belevingen te scheppen. Uiteenlopend van een etentje met vriendinnen tot aan online ervaringen. Ook kijk ik graag naar ervaringen die door anderen worden ontwikkeld. Daar doe ik inspiratie door op voor ervaringen die ik daarna zelf wil creëren."

Visual Design, Grafisch Design, online marketing, programmeren, communicatie en User Experience Design zijn vakgebieden die in Eva's studie aan bod kwamen. "Je krijgt dan van al deze onderdelen kennis mee, maar ik merkte dat mijn grootste passie ligt bij User Experience Design."

UX Design, voor veel mensen een nieuwe term, maar Eva omschrijft dat op de volgende simpele wijze: "Denk bijvoorbeeld aan een app of website die jij heel erg fijn vindt – bijvoorbeeld omdat het makkelijk in gebruik is of omdat de content perfect is. Daarnaast zijn er ook apps of websites waar het gebruik ervan jou irriteert. Eigenlijk zijn dit dus de positieve en negatieve ervaringen. Mijn taak als User Experience Designer is hoofdzakelijk om jou een fijn en blij gevoel te geven en irritaties te vermijden."

Eva merkte dat ze een studie nodig had waarin ze haar creativiteit kwijt kon. "Het fijne is dat het omzetten van een probleem, naar ideeën en een ontwerp, een erg creatief proces is." Hier kan Eva haar ei volledig in kwijt. Het is daarnaast ook een constant iteratief proces, maar niet helemaal zonder gevaar. "Ik moet soms uitkijken mijzelf hier niet te veel in te verliezen, haha."

De passie voor UX Design zat al langer in Eva en sinds zij dit daadwerkelijk studeert komt deze gedachtegang tot haar recht. "De manier van denken had ik altijd al, maar ik kon het nooit goed onder woorden brengen waar het nou precies in zat. Waarom ik bepaalde ervaringen of een website wel of niet fijn vond. Sinds mijn studie kan ik dat nu beter onderbouwen en gelukkig nu ook verbeteren!"

Verder is Eva erg nieuwsgierig van aard. "Ik denk dat ik mij mede daarom zo graag bezighoud met de interactie tussen mensen en beeldschermen. Daarvoor moet ik namelijk eerst hun behoeftes, gedachten en hun huidige gevoel of ervaring achterhalen, voordat ik dit kan vertalen naar een ontwerp waar zij blijer van worden."

Eve over Jon

Ondernemend • Evenwichtig • Zelflerend • Strategisch

Jons ondernemersgeest...

...heeft veel voor de realisatie van Jon & Eve webdesign betekend. Jon-Joost komt vaak met ideeën en ziet dan waar kansen kunnen liggen om op in te spelen. De bundeling van krachten met Eva was daar een van. Hieruit is dus Jon & Eve webdesign ontstaan, waar beiden erg trots op zijn!

Jon-Joost was al langer bezig met het ontwikkelen van websites. "Hij dacht dat ik met mijn kennis daar een mooie toevoeging op zou kunnen zijn. Ik weet dat Jon, als die een plan of visie heeft, assertief kan zijn, dus ik had er veel vertrouwen in dat we het ook daadwerkelijk zouden kunnen realiseren. Hij weet dit dan mooi te vertalen naar een groter plaatje. Ook als dingen even wat minder lopen of tegenzitten blijft hij positief en het vertrouwen houden in de plannen die we dan hebben opgemaakt."

"Als Jon ergens in geïnteresseerd is, waar hij dan nog niet zo veel kennis van heeft of niet zo goed in is, dan gaat hij op zijn eigen manier te werk om hier zo veel mogelijk over te weten te krijgen. Zo heeft hij bijvoorbeeld zichzelf leren programmeren en andere dingen in het online wereldje. Ik vind dat erg leuk om te zien."

Toch heeft dit bij hem ook nog wel eens een keerzijde. "Jon kan daarbij soms ietwat te hard van stapel lopen. Als iets nog niet af is of er is een probleem, dan gaat hij net zo lang door tot het gelukt is om dit op te lossen. Aan de ene kant een goede eigenschap, maar anderzijds mag je in zo'n situatie best ook even een lunchpauze houden, haha."

Toekomst

UX Design • Creatief • Reizen

UX Design...

...blijft Eva's favoriete vakgebied. Eerder in haar studie deed zij al een meeloopstage bij KPN als UX Designer op de Online afdeling. Eva wil zich hier graag verder in specialiseren en werkt nu als Junior UX Designer bij het ontwerpbureau Essense! Van dit soort grote bedrijven, die UX Design hoog in het vaandel hebben staan, gaat haar hart absoluut sneller kloppen!

Eva's stage bij KPN werd met succes afgerond en ook haar afstudeerstage bij PostNL liep op rolletjes. "Die constateringen hebben een grote rol gespeeld voor mij en zijn een bevestiging dat dit echt mijn passie is. Ik ben blij mijn vaardigheden nu bij Essense Service Design in de praktijk te kunnen brengen en blijf mij graag hierin ontwikkelen!"

Eva heeft het nu dan ook erg naar haar zin. "De kennis over UX Design is in dit soort grote bedrijven al erg hoog en het is leuk om op een dergelijk niveau er mee bezig te kunnen zijn. Uiteraard blijf ik het ook leuk vinden om mijn kennis toe te kunnen blijven passen bij Jon & Eve!"

Als Eva haar favoriete bedrijf, qua inpassing van User Experience, moet aanwijzen denkt ze gelijk aan de Albert Heijn. "Het begint al dat ik bij binnenkomst de mogelijkheid heb om een receptenboekje te pakken, wat ik kan gebruiken om mijn avondeten te bepalen. Verder merk ik dat de AH heel erg met mij meedenkt op het gebied van schapindeling en de wijze waarop zij nieuwe producten introduceren. " 

"Daarnaast hebben zij handige functies op hun app, zoals het uitstippelen van de snelste boodschappenroute. Op die manier leveren zij nog talloze ervaringen die een erg geslaagde implementatie van een UX Design opleveren." Een voorbeeld voor velen dus en boodschappen doen is voor haar dus verre van een vervelende bezigheid.

Tot slot houdt Eva erg van reizen. "Ik ga graag naar diverse internationale hotspots en kan genieten van verschillende culturen met creatieve vibes." Haar nieuwsgierigheid trekt haar graag naar originele omgevingen. "Ik hou van verrassingen en daarom kom ik graag op nieuwe plekken. In die zin ben ik ook erg benieuwd waar ons avontuur met Jon & Eve ons gaat brengen!"

Jon-Joost Cornelissens

Strategie & webdesign

Profiel

Voetbal • Ondernemen • Internet • Films & Series • Vrienden • Zon • Economie • Wielrennen • Muziek • Tennis • Strand

Sport en ondernemen...

...zijn twee woorden die treffend bij Jon-Joost passen. Van kinds af aan houdt hij zich al intensief bezig met sport en ondernemen. Het was voor hem dan ook geen lastige keuze om, na zijn middelbare school, voor de studie Economie & Bedrijfseconomie te kiezen. Tegelijkertijd kon hij sportief al ruimschoots zijn ei kwijt, aangezien hij (vanaf z'n 13e jaar) zes jaar in de jeugdopleiding van Feyenoord actief was.

"Mijn eerste herinnering aan jeugdig ondernemen is het opzetten van een limonadekraam in onze straat. Als 6-jarige verkochten we limonade aan mensen die voorbij liepen of fietsten. Uiteraard stelden we ons strategisch op aan het kruispunt in de wijk."

Voor een andere activiteit werd Jon-Joost, rond dezelfde leeftijd, geïnspireerd tijdens een vakantie op Vlieland. "Ik maakte daar voor het eerst kennis met het fenomeen pissebeddenrace. Zodra ik thuiskwam heb ik de ronde arena - waar de pissebedden in los werden gelaten om vervolgens een uitgang te vinden - nagebouwd." Op de eerstvolgende Koninginnedag konden mensen, op de rommelmarkt in Leiden, geld inzetten op een van de uitgangen. Een spel wat zeer in de smaak viel!

Het tekent de ondernemersgeest van Jon-Joost. "Ik geloof dat de holistische aanpak van Jon & Eve webdesign een gat in de markt kan opvullen. Een alomvattende aanpak van een gemixt team met zakelijke, grafische en conversie maximaliserende kwaliteiten!"

Voetbal was een andere grote passie. "Als het mooi weer was, was ik eigenlijk altijd buiten met een bal te vinden. Ook mijn droom was om profvoetballer te worden. Toen ik op 12-jarige leeftijd gescout werd door Feyenoord hoefde ik natuurlijk niet lang na te denken."

Zes jaar lang stond vrijwel alles in het teken van voetbal. Zes dagen in de week werd van Leiden naar Rotterdam gereisd voor zowel school als voetbal. "Die tijd kan ik als zeer intensief, maar ook leerzaam beschouwen. Het kende zowel hoogte- als dieptepunten. Ik heb prachtige internationale toernooien gespeeld en met het Nederlands elftal interlands gespeeld. Echter was ik ook vaak geblesseerd, wat ik dan maar moeilijk kon verkroppen."

Jon over Eve

Sociaal • Enthousiast • Creatief • Inlevend

Eva's creativiteit...

...is absoluut onmisbaar voor Jon & Eve. Eva weet voor veel problemen en zaken creatieve oplossingen te vinden. Haar creativiteit komt zowel tot uiting in grafische aspecten als in de toepassing van UX Design. Eva weet altijd de optimale balans te vinden tussen het leveren van informatie en het behoud van overzicht. Haar vakgebied is haar dan ook op het lijf geschreven!

"Soms wil ik nog wel eens doorschieten in bepaalde ideeën en dan is Eva altijd de eerste die op de rem trapt", bekent Jon-Joost. "De meeste logo's en ontwerpen zijn juist de schoonheid zelve en makkelijk te interpreteren vanwege de eenvoud. Ik kan hier nog wel eens aan voorbij gaan, door allerlei diepliggende gedachten te willen combineren met verschillende elementen. Het lijkt wel of Eva een soort ingebouwd mechanisme heeft, waarbij elk idee of ontwerp getoetst wordt aan een User Experience test, haha."

"Ik vind het ook mooi hoe structureel en geordend Eva te werk gaat", spreekt Jon-Joost z'n bewondering uit. "Minutieuze precisie en systematische ordelijkheid. Kunst wil ik het niet noemen, maar kunstig des te meer." Hij verwondert zich - als bovenal theoretisch geschoolde - meer dan eens over de effectieve toepasbaarheid van praktische tussenstappen of voorbereidend werk, wat Eva onderneemt. "Ze weet theoretische concepten erg doeltreffend te vertalen naar de praktijk."

Naast haar creatieve kracht is Eva ook heel sociaal, enthousiast en inlevend. "Dit werkt zeer aanstekelijk en onze klanten zullen hier zeker van profiteren. Zonder een hoog gehalte van inleving, is het lastig om een optimaal product aan een klant te leveren. Vanwege haar sterke communicatieve en sociale vaardigheden weet Eva snel een band te creëren, wat tot uiting komt in een sterk product." Maar vergis je niet; Eva zal niet nalaten om duidelijk te maken als een bepaald idee of concept niet goed te implementeren valt of aangepast dient te worden!

Toekomst

Jon & Eve • Ondernemen • Voetbal

Ondernemen...

...blijft Jon-Joost graag doen. Het autonome en grenzeloze karakter ervan spreekt hem erg aan. Met het opzetten van Jon & Eve webdesign is een al langer gepland concept daadwerkelijk vormgegeven. Daarnaast is hij gestart als Finance trainee bij Yacht. Verder zal hij altijd veel passie en aandacht blijven houden voor voetbal.

"Ik hoop nog lang door te kunnen gaan met Jon & Eve webdesign. Eva en ik kunnen in dit bedrijf vaardigheden etaleren die wij leuk vinden en waar we goed in zijn. Ik denk dat in het bundelen van onze eigenschappen, karakters en vaardigheden de kracht van dit bedrijf zit. Wij vullen elkaar aan en op die wijze zijn wij er voor onze klant!"

Naast Jon & Eve webdesign heeft Jon-Joost meer projecten op de planning staan. "Wat dat gaat brengen en hoe dat precies tot uiting komt is nog niet concreet te zeggen ;)"

De verwachting is echter dat vertrouwen en overtuiging voor resultaat zullen zorgen. "Mijn motto is: waar een wil is een weg. Ik ben ervan overtuigd dat in veel gevallen je kan bereiken wat je echt wil. Soms moet je echter even de tijd nemen om de juiste creativiteit en inspiratie te vinden. Maar als ik eenmaal in een hyperfocus zit kan het snel gaan, haha."

Hoewel een professionele voetballoopbaan helaas niet in het verschiet bleek te liggen, is Jon-Joost nog steeds druk en actief met voetbal. "In 2016 hebben we met vrienden een voetbalteam opgericht bij Van Nispen in De Zilk. Bij deze zondagclub spelen wij op zaterdag in een 1e team in de standaardklasse. In ons eerste jaar werden wij direct kampioen en momenteel doen wij mee om promotie naar de 2e klasse. Ik heb na het blessureleed bij Feyenoord en daarna vv Noordwijk, hier gelukkig weer helemaal het plezier teruggevonden."

Naast het voetballen wordt ook op een andere manier een steentje bijgedragen aan Van Nispen Zat. 1. "Met Jon & Eve webdesign verzorgen wij voor de Facebookpagina de visuals en daarnaast bewerken we eventuele filmbeelden van wedstrijden. Verder houden wij de website van het team bij. Ik vind het leuk om met het team bezig te zijn en we hebben veel volgers via het internet. Dat is uiteraard een mooie constatering!"